Διεύθυνση γραφείων στα Χανιά: Παρθενίου Κελαϊδή 8, τηλέφωνο 28210-97590, κιν. 6934 402748

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Προστατέψτε τη λίμνη της Αγιάς!


Στο ίδιο έργο θεατές είμαστε ακόμη μια φορά μέσα σε λίγες μέρες, με τη λίμνη της Αγιάς αποξηραμένη εξαιτίας της υπεράντλησης, παρά τις διαβεβαιώσεις για μέτρα που θα λαμβάνονταν και άλλα τέτοια λόγια του αέρα.
Οι πολιτικές ευθύνες της Νομαρχίας Χανίων αλλά και του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που κυβέρνησαν τα τελευταία χρόνια είναι τεράστιες:
Άφησαν απροστάτευτη τη λίμνη αλλά και τις άλλες περιοχές NATURA 2000
Δε θεσμοθέτησαν Φορέα Διαχείρισης στη λίμνη της Αγιάς και τις άλλες περιοχές NATURA
Δεν πήραν μέτρα εξοικονόμησης νερού
Δεν προχώρησαν σε εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών για να μειωθεί η κατανάλωση νερού.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ακόμη και σήμερα κάποιοι συνεχίζουν να ποτίζουν μέρα μεσημέρι εν μέσω καύσωνα με το μισό νερό να εξατμίζεται, ενώ στο κέντρο της πόλης των Χανίων καθημερινά ποτάμια νερό «ταξιδεύουν» από την πλευρά της Τράπεζας Χανίων ως την Αγορά, χωρίς ουδείς αρμόδιος να ασχολείται!
Κατά τα άλλα ακούμε έπεα πτερόεντα (λόγια του αέρα νεοελληνιστί) περί «πράσινης ανάπτυξης», «προστασίας της φύσης», «οικολογικού πάρκου στην Αγιά» και άλλα τέτοια. Μπορεί να γίνει οικολογικό πάρκο στην Αγιά χωρίς νερό, χωρίς πουλιά και ζώα; Το «οικολογικό πάρκο» θα είναι το γήπεδο ποδοσφαίρου που ξεφύτρωσε αυθαίρετα δίπλα στην όχθη της λίμνης ως χωμάτινη έρημος που αντικατέστησε το αυτοφυές χορτάρι και την εποχική λίμνη που υπήρχε εκεί; Ή μήπως ο «ποδηλατόδρομος» των 4 μέτρων γύρω από την όχθη, έτσι ώστε να χωράει άνετα και ΙΧ;
Ας αφήσουν τα λόγια. Η προστασία της λίμνης της Αγιάς χρειάζεται πράξεις:
Σταμάτημα της υπεράντλησης του νερού τώρα!!
Άμεση λειτουργία Επιτροπής Διαχείρισης της λίμνης με τη συμμετοχή και των επτά (7) φορέων που παίρνουν νερό κατά βούληση από τη λίμνη και κάνει ο καθένας του κεφαλιού του, αλλά και οικολογικών οργανώσεων, της Νομαρχίας, του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, μέχρι να φτιαχτεί ο προβλεπόμενος Φορέας Διαχείρισης. Κανείς να μην μπορεί να πάρει νερό χωρίς την άδεια της Επιτροπής Διαχείρισης, η οποία οφείλει να τηρεί ένα ελάχιστο στάθμης (είχε συμφωνηθεί παλιότερα και δεν τηρήθηκε), ώστε να επιβιώνει ο υγρότοπος.
Δημιουργία Φορέα Διαχείρισης όπως προβλέπει η ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Λήψη μέτρων εξοικονόμησης νερού και εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών.
Σχεδιασμός και λήψη μέτρων αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. Ο Ιούνιος που μας πέρασε ήταν ο θερμότερος από τότε που έχουν αρχίσει να καταγράφονται θερμοκρασίες! Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να αγνοούμε το πρόβλημα!

Για να μη διηγούμαστε στα παιδιά μας ότι εδώ υπήρχε κάποτε μια λίμνη…

Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010

Μην πυροβολείτε το τρένο



Μια μεγάλη εκστρατεία για την υπεράσπιση του τρένου έχουν αναλάβει οι Οικολόγοι Πράσινοι. Την Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010, ένα ναυλωμένο από τους Οικολόγους Πράσινους τρένο ξεκίνησε από την Κόρινθο για την Καλαμάτα, σε μια προσπάθεια αναχαίτισης της κυβερνητικής πολιτικής υποβάθμισης του τρένου, περικοπών δρομολογίων και κλεισίματος γραμμών.
Βρεθήκαμε σε αυτό το τρένο, σε μια υπέροχη διαδρομή στην Πελοπόννησο, περνώντας μέσα από υπέροχα τοπία. Το ταξίδι μας βέβαια ήταν περιπετειώδες: Ήδη από την Κόρινθο, στάθηκε αδύνατο να μπορέσουμε να φτάσουμε στο σταθμό μέσα στην πόλη, καθώς σε μια διασταύρωση μέσα στην πόλη, είχαν (προφανώς ο Δήμος) ασφαλτοστρώσει τις γραμμές του τρένου, για διευκόλυνση των ΙΧ! Ο οδηγός της αμαξοστοιχίας δε ρίσκαρε να περάσει πάνω από τις ασφαλτοστρωμένες γραμμές διακινδυνεύοντας εκτροχιασμό του τρένου. Έτσι, κατεβήκαμε, καλέσαμε εκπροσώπους των ΜΜΕ και καταγγείλαμε αυτή την πολιτική απαξίωσης και διάλυσης ενός οικολογικού μέσου μαζικής μεταφοράς όπως είναι το τρένο.

Συνεχίσαμε την πορεία μας προς το Άργος και την Τρίπολη, περνώντας μέσα από υπέροχα τοπία. Το οροπέδιο της Τρίπολης περιβάλλεται πλέον από ανεμογεννήτριες, απόλυτα κι αρμονικά ενταγμένες στο τοπίο, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας κάνουν άλματα στην Πελοπόννησο, κι ήταν ένα ευχάριστο θέαμα για κάποιον που είχε συνηθίσει για δεκαετίες να βλέπει τα φουγάρα και το νέφος πάνω από τη Μεγαλόπολη, ως μοναδική επιλογή για να έχουμε ηλεκτρική ενέργεια. Τώρα ο στόχος πρέπει να είναι η παραγωγή ενέργειας χωρίς νέφος και μόλυνση, μονάχα από Ανανεώσιμες πηγές, αντικατάσταση ρυπογόνων σταθμών ενέργειας όπως η Μεγαλόπολη κι η Ξυλοκαμάρα από ΑΠΕ.

Στην Τρίπολη, αφού μιλήσαμε στα κανάλια, είχαμε μια μεγάλη συζήτηση με εκπρόσωπο των εργαζομένων του ΟΣΕ. Μάθαμε πώς κατάφεραν κυβέρνηση και οι διορισμένες από ΠΑΣΟΚ-ΝΔ διοικήσεις του ΟΣΕ να έχουν αφήσει ελάχιστα χιλιόμετρα χωρίς γραμμή του ΟΣΕ, έτσι ώστε να μην ενώνεται η Τρίπολη με την Καλαμάτα. Έτσι, χρειάστηκε να πάμε από την Τρίπολη στο Ζευγολατιό με λεωφορείο, για να πάρουμε από εκεί τρένο για την Καλαμάτα!
Η γραμμή τρένου Κόρινθος – Καλαμάτα, εάν ολοκληρωνόταν θα μπορούσε να εξυπηρετεί τόσο τους κατοίκους όσο και τους επισκέπτες, μιας και θα τους έδινε την ευκαιρία να κατεβαίνουν σε σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους που υπάρχουν στην διαδρομή (όπως οι Μυκήνες) αλλά και σε κοντινές παραλίες. Η δε συνέχεια της γραμμής από Καλαμάτα προς Πάτρα περνάει μέσα από τα Λουτρά Καϊάφα, την Αρχαία Ολυμπία, την Κυπαρισία. Πρόκειται δηλαδή για ένα τουριστικό θησαυρό εκτός των άλλων, που προφανώς δε γνωρίζουν να αξιοποιήσουν οι διορισμένες από ΠΑΣΟΚ – ΝΔ διοικήσεις του ΟΣΕ.

Τώρα, παίζεται το παιχνίδι απαξίωσης του ΟΣΕ για να ιδιωτικοποιηθεί, για ένα κομμάτι ψωμί να πουληθεί σε Γερμανούς, Γάλλους κ.ο.κ. Με πρόσχημα το ΔΝΤ και το μνημόνιο, προβάλλουν τα χρέη του ΟΣΕ που οι ίδιοι (ΠΑΣΟΚ – ΝΔ) όλα αυτά τα χρόνια δημιούργησαν, σπαταλώντας χρήματα, αλλά και υποχρεώνοντας τον ΟΣΕ να δανείζεται από τράπεζες, τη στιγμή που για να φτιαχτούν αυτοκινητόδρομοι, λιμάνια κι αεροδρόμια πληρώνει το κράτος. Έτσι υπερχρέωσαν τον ΟΣΕ, 80% του χρέους του είναι τα δάνεια για να φτιάξει σιδηροδρομικό δίκτυο. Και τώρα τεράστια συμφέροντα εμφανίζονται ως επίδοξοι μνηστήρες. Όμως η ιδιωτικοποίηση εφαρμόστηκε κι απέτυχε ήδη στη Βρετανία, όπου και τα εισιτήρια αυξήθηκαν και είναι μια Οδύσσεια να πας από τη μια περιοχή στην άλλη, καθώς πρέπει να κόψεις διαφορετικά εισιτήρια από τις εκατοντάδες ιδιωτικές εταιρείες που ελέγχουν κομμάτι της διαδρομής. Έτσι, έφτασαν στη Βρετανία να προσπαθούν να ξανακρατικοποιήσουν το τρένο, για να έχουν τρένο!
Ας μάθουμε από τα λάθη των άλλων. Να περιοριστούν οι σπατάλες ναι, να κοπούν δρομολόγια του τρένου όχι! Να παραμείνει δημόσιος ο ΟΣΕ. Να στηριχτεί και να πυκνώσει το δίκτυό του, ως εναλλακτική λύση απέναντι στο ΙΧ, όπως προτείνει κι ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος στο Ευρωκοινοβούλιο.
Φ.Π.

Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010

Ευθύνες Περιφέρειας για ΣΧΟΟΑΠ Ινναχωρίου

5-7-2010
Η ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ!……
Τα οικονομικά συμφέροντα που απειλούν το Λαφονήσι βρίσκουν το δρόμο τους μέσα από τα δυο «κόμματα εξουσίας», παρά τις όποιες διακηρύξεις τους

Οι Οικολόγοι Πράσινοι Χανίων συμμετείχαν με αντιπροσωπεία τους στο ανοιχτό Δημοτικό Συμβούλιο που έγινε στο Δήμο Ινναχωρίου το Σάββατο 3 Ιουλίου 2010 και καταγγέλλουν –για άλλη μια φορά- τη συνεχιζόμενη μεθοδευμένη επίθεση του διορισμένου περιφερειάρχη Κρήτης Καρούντζου εναντίον της δημοτικής αρχής και της τοπικής κοινωνίας Ινναχωρίου, επίθεση που έχει στόχο τη φιλοπεριβαλλοντική πολιτική βιώσιμης ανάπτυξης που ακολουθείται στην περιοχή. Οι Οικολόγοι Πράσινοι δεσμεύονται να προωθήσουν το θέμα και στην Ευρωβουλή με τον ευρωβουλευτή τους Μιχάλη Τρεμόπουλο.

Όπως αναφέρθηκε και στην ανοιχτή συνεδρίαση του Δημ. Συμβουλίου Ινναχωρίου το Σάββατο 3-7-10 στο Έλος, η Περιφέρεια Κρήτης καθυστερεί απαράδεκτα την προώθηση του ΣΧΟΟΑΠ Ινναχωρίου προς το ΥΠΕΚΑ, με σαθρές δικαιολογίες. Ο τοπικός Δήμος καταγγέλλει πως η πραγματική αιτία της καθυστέρησης είναι πως το συγκεκριμένο χωροταξικό σχέδιο δεν προβλέπει λατομική ζώνη, πράγμα που θίγει συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα. Από την άλλη, η κωλυσιεργία στόχο έχει να φτάσουμε ως τις δημοτικές εκλογές, οπότε στο νέο διευρυμένο Δήμο θα πιέσουν για νέο Χωροταξικό σχέδιο, εγκαταλείποντας αυτό που ομόφωνα η τοπική κοινωνία κι η παρούσα δημοτική αρχή προτείνει, ώστε να προωθηθούν τα ιδιοτελή οικονομικά συμφέροντα που ορέγονται την εκμετάλλευση και τσιμεντοποίηση της περιοχής για το ατομικό τους πρόσκαιρο κέρδος.
Πέρα απ’ αυτό, είναι γνωστό πως εδώ και αρκετά χρόνια έχει στηθεί «βιομηχανία» καταγγελιών από θιγόμενα λατομικά συμφέροντα και θιγόμενα συμφέροντα εκμετάλλευσης της παραλίας του Ελαφονησιού εναντίον του Δήμου, σε συνεννόηση με τοπικό τηλεοπτικό σταθμό. Παρά το ότι από την εξέταση αυτών των καταγγελιών από τις αρμόδιες υπηρεσίες και την εισαγγελία δεν προέκυψε τίποτα το ουσιαστικό, τα κυκλώματα αυτά επανέρχονται και, κάνοντας καταχρηστική χρήση του νόμου για την παροχή στοιχείων - ζητούν όλα τα σχετικά έγγραφα όλων των έργων του Δήμου για τα τελευταία 12 χρόνια! Ο κ. Περιφερειάρχης παρεμβαίνει προκλητικά και παράτυπα –όπως φαίνεται και από υπηρεσιακά έγγραφα- «σιγοντάροντας» τα συγκεκριμένα αιτήματα, των οποίων ο μόνος στόχος είναι ο «πόλεμος φθοράς» κατά της δημοτικής αρχής.
Η παρέμβαση των κομματικών «αρχόντων» στις δημόσιες υπηρεσίες με τη συνενοχή και κάποιων -ελάχιστων, πιστεύουμε-στελεχών της διοίκησης, η αλλοίωση διατυπώσεων και στοιχείων σε υπηρεσιακά έγγραφα για να «μαγειρευτούν» τελικά νομότυπες αποφάσεις που εξυπηρετούν συγκεκριμένους επιχειρηματίες είναι καθημερινή πρακτική. Από αυτό τον υπόγειο πόλεμο, βέβαια, οι απλοί πολίτες δεν παίρνουν χαμπάρι…..Ίσως βαυκαλίζονται πως η διαφθορά και η διαπλοκή έπαψαν να υπάρχουν επειδή ο κ. Παπανδρέου διαβεβαιώνει πως τις κατάργησε…..
Καταγγέλλουμε τις μεθοδεύσεις του Γ.Γ. Περιφέρειας Κρήτης. Ζητούμε την άμεση προώθηση του ΣΧΟΟΑΠ Ινναχωρίου. Καλούμε όλους τους πολίτες να ενημερωθούν, να καταγγείλουν μαζικά τόσο αυτή όσο και όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις που αποκαλύπτονται και να ενεργοποιηθούν συμμετέχοντας και υποστηρίζοντας νέα αυτοδιοικητικά σχήματα στις επερχόμενες εκλογές που θα αντιταχτούν στη συνεχιζόμενη διαφθορά.