Οι Οικολόγοι Πράσινοι Χανίων εκφράζουν τη συμπαράστασή τους στον αγώνα των κατοίκων της Σούδας για την προστασία του κόλπου της Σούδας και καλούν σε συμμετοχή στη συγκέντρωση που γίνεται τη Δευτέρα 3-11-2008 στην Πλατεία της Σούδας κατά της εγκατάστασης δεξαμενών καυσίμων στο Πέρα Πλατάνι
Μια μεγάλη εκκρεμότητα πολλών χρόνων είναι το Χωροταξικό Σχέδιο για την μη ύπαρξη του οποίου έχουν οι τοπικές πολιτικές ηγεσίες. Το Χωροταξικό πρέπει να προχωρήσει άμεσα.
Από κει και πέρα, τα Χανιά πρέπει να πρωτοπορήσουν στη γενίκευση της χρήσης ήπιων μορφών ενέργειας και στη ριζική μείωση της χρήσης πετρελαίου τόσο στην παραγωγή ενέργειας όσο και στη θέρμανση των σπιτιών και την κίνηση των οχημάτων.
Η χρήση πετρελαίου ευθύνεται όχι μόνο για την μόλυνση της ατμόσφαιρας και την κλιματική αλλαγή, αλλά και για πολέμους που γίνονται για τον έλεγχό του (π.χ. Ιράκ), αλλά και για την βάναυση εκμετάλλευση κι εξαθλίωση του Τρίτου Κόσμου (αρκεί να δει κανείς πώς γίνεται η εξόρυξη πετρελαίου π.χ. στη Νιγηρία από κάποιες μεγάλες εταιρείες μολύνοντας γη, νερό και αέρα, εκδιώκοντας ντόπιους πληθυσμούς που ζουν σε άθλια κατάσταση και δηλητηριάζονται καθημερινά, ενώ τη χώρα κυβερνούν δικτατορικά καθεστώτα, βλ. βραβευμένο ντοκιμαντέρ του «Εξάντα» για το Δέλτα του Νίγηρα).
Η οικονομία του πετρελαίου κι η κλασική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκονται σε κρίση, με πτώση των πωλήσεων ΙΧ κατά 27% στις ΗΠΑ το Σεπτέμβριο (50% για τα θηριώδη SUV), με τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες να προχωρούν σε απολύσεις προσωπικού (25% η Chrysler) ή σε κλείσιμο των εργοστασίων τους (για 5 βδομάδες η Mercedes-Benz, για 2 εβδομάδες η Renault με ταυτόχρονη κατάργηση 6.000 θέσεων εργασίας και μείωση της παραγωγής κατά 20%). Μείωση παραγωγής θα κάνει και η PSA Peugeot Citroen κατά 30%. Την ίδια στιγμή, οι μόνες εταιρείες που φαίνεται να διασώζονται για την ώρα είναι κυρίως κάποιες γιαπωνέζικες που κυκλοφορούν στην αγορά υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι εξελίξεις που συντελούνται στους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας και της παραγωγής ενέργειας είναι κοσμογονικές και σχετίζονται άμεσα με τη γενικότερη οικονομική κρίση. Βρισκόμαστε στο σταυροδρόμι όπου θα πρέπει να διαλέξουμε αν θα πάμε προς ήπιες και αποκεντρωμένες μορφές ενέργειας, ή αν θα συνεχίσουμε την ίδια αδιέξοδη πορεία της μόλυνσης και της πολιτικής εξάρτησης συνεχίζοντας την κατανάλωση πετρελαίου και πυρηνικών. Θα διαλέξουμε το τέλος του κόσμου ή έναν καλύτερο κόσμο;
Έφτασε η ώρα να πρωτοπορήσουμε στρεφόμενοι στις ήπιες μορφές ενέργειας με τη συστράτευση της τοπικής πολιτικής ηγεσίας, των επιστημονικών ιδρυμάτων (Πολυτεχνείο, ΤΕΙ, ΜΑΙΧ), των οικολογικών οργανώσεων και των κινημάτων των πολιτών Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις:
Στις μεταφορές: Η αλλαγή των συνηθειών, η μείωση της χρήσης του ΙΧ, οι ποδηλατόδρομοι και η ενθάρρυνση των μέσων μαζικής μεταφοράς, η αντικατάσταση των ΙΧ με ηλεκτρικά που θα παίρνουν ρεύμα από τον ήλιο ή με οχήματα που θα καίνε πυρήνα της ελιάς (γίνονται ήδη σχετικά πειράματα στην Ισπανία).
Στην παραγωγή ενέργειας και τη θέρμανση: Η Κρήτη έχει ήδη 15 βιομηχανίες παραγωγής ηλιακών θερμοσιφώνων. Είναι θέμα πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης και της τοπικής πολιτικής ηγεσίας να ενθαρρυνθεί η δημιουργία εργοστασίων παραγωγής φωτοβολταϊκών (αντί να εισάγονται από τη Γερμανία και τη Δανία), η εξοικονόμηση ενέργειας και η ενεργειακή αυτονομία των κατοικιών με τη χρήση φωτοβολταϊκών, αντλιών θερμότητας κ.ά (κάτι που δεν ενθαρρύνει η σημερινή νομοθεσία η οποία ευνοεί μόνο τις εταιρείες κι όχι τους απλούς πολίτες). Οι δημόσιοι φορείς κι υπηρεσίες πρέπει να πρωτοπορήσουν, υλοποιώντας προτάσεις όπως η θέρμανση του Νοσοκομείου Χανίων με πυρηνόξυλο αντί για πετρέλαιο, ο φωτισμός της εθνικής οδού με φωτοβολταϊκά κ.ο.κ. που γίνονται από επιστημονικούς φορείς
Οι εναλλακτικές λύσεις και προτάσεις υπάρχουν για μια κοινωνία χωρίς πετρέλαιο, μόλυνση και πολέμους. Το ερώτημα είναι: Η πολιτική βούληση υπάρχει;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου