Διεύθυνση γραφείων στα Χανιά: Παρθενίου Κελαϊδή 8, τηλέφωνο 28210-97590, κιν. 6934 402748

Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010

Μην πυροβολείτε το τρένο



Μια μεγάλη εκστρατεία για την υπεράσπιση του τρένου έχουν αναλάβει οι Οικολόγοι Πράσινοι. Την Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010, ένα ναυλωμένο από τους Οικολόγους Πράσινους τρένο ξεκίνησε από την Κόρινθο για την Καλαμάτα, σε μια προσπάθεια αναχαίτισης της κυβερνητικής πολιτικής υποβάθμισης του τρένου, περικοπών δρομολογίων και κλεισίματος γραμμών.
Βρεθήκαμε σε αυτό το τρένο, σε μια υπέροχη διαδρομή στην Πελοπόννησο, περνώντας μέσα από υπέροχα τοπία. Το ταξίδι μας βέβαια ήταν περιπετειώδες: Ήδη από την Κόρινθο, στάθηκε αδύνατο να μπορέσουμε να φτάσουμε στο σταθμό μέσα στην πόλη, καθώς σε μια διασταύρωση μέσα στην πόλη, είχαν (προφανώς ο Δήμος) ασφαλτοστρώσει τις γραμμές του τρένου, για διευκόλυνση των ΙΧ! Ο οδηγός της αμαξοστοιχίας δε ρίσκαρε να περάσει πάνω από τις ασφαλτοστρωμένες γραμμές διακινδυνεύοντας εκτροχιασμό του τρένου. Έτσι, κατεβήκαμε, καλέσαμε εκπροσώπους των ΜΜΕ και καταγγείλαμε αυτή την πολιτική απαξίωσης και διάλυσης ενός οικολογικού μέσου μαζικής μεταφοράς όπως είναι το τρένο.

Συνεχίσαμε την πορεία μας προς το Άργος και την Τρίπολη, περνώντας μέσα από υπέροχα τοπία. Το οροπέδιο της Τρίπολης περιβάλλεται πλέον από ανεμογεννήτριες, απόλυτα κι αρμονικά ενταγμένες στο τοπίο, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας κάνουν άλματα στην Πελοπόννησο, κι ήταν ένα ευχάριστο θέαμα για κάποιον που είχε συνηθίσει για δεκαετίες να βλέπει τα φουγάρα και το νέφος πάνω από τη Μεγαλόπολη, ως μοναδική επιλογή για να έχουμε ηλεκτρική ενέργεια. Τώρα ο στόχος πρέπει να είναι η παραγωγή ενέργειας χωρίς νέφος και μόλυνση, μονάχα από Ανανεώσιμες πηγές, αντικατάσταση ρυπογόνων σταθμών ενέργειας όπως η Μεγαλόπολη κι η Ξυλοκαμάρα από ΑΠΕ.

Στην Τρίπολη, αφού μιλήσαμε στα κανάλια, είχαμε μια μεγάλη συζήτηση με εκπρόσωπο των εργαζομένων του ΟΣΕ. Μάθαμε πώς κατάφεραν κυβέρνηση και οι διορισμένες από ΠΑΣΟΚ-ΝΔ διοικήσεις του ΟΣΕ να έχουν αφήσει ελάχιστα χιλιόμετρα χωρίς γραμμή του ΟΣΕ, έτσι ώστε να μην ενώνεται η Τρίπολη με την Καλαμάτα. Έτσι, χρειάστηκε να πάμε από την Τρίπολη στο Ζευγολατιό με λεωφορείο, για να πάρουμε από εκεί τρένο για την Καλαμάτα!
Η γραμμή τρένου Κόρινθος – Καλαμάτα, εάν ολοκληρωνόταν θα μπορούσε να εξυπηρετεί τόσο τους κατοίκους όσο και τους επισκέπτες, μιας και θα τους έδινε την ευκαιρία να κατεβαίνουν σε σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους που υπάρχουν στην διαδρομή (όπως οι Μυκήνες) αλλά και σε κοντινές παραλίες. Η δε συνέχεια της γραμμής από Καλαμάτα προς Πάτρα περνάει μέσα από τα Λουτρά Καϊάφα, την Αρχαία Ολυμπία, την Κυπαρισία. Πρόκειται δηλαδή για ένα τουριστικό θησαυρό εκτός των άλλων, που προφανώς δε γνωρίζουν να αξιοποιήσουν οι διορισμένες από ΠΑΣΟΚ – ΝΔ διοικήσεις του ΟΣΕ.

Τώρα, παίζεται το παιχνίδι απαξίωσης του ΟΣΕ για να ιδιωτικοποιηθεί, για ένα κομμάτι ψωμί να πουληθεί σε Γερμανούς, Γάλλους κ.ο.κ. Με πρόσχημα το ΔΝΤ και το μνημόνιο, προβάλλουν τα χρέη του ΟΣΕ που οι ίδιοι (ΠΑΣΟΚ – ΝΔ) όλα αυτά τα χρόνια δημιούργησαν, σπαταλώντας χρήματα, αλλά και υποχρεώνοντας τον ΟΣΕ να δανείζεται από τράπεζες, τη στιγμή που για να φτιαχτούν αυτοκινητόδρομοι, λιμάνια κι αεροδρόμια πληρώνει το κράτος. Έτσι υπερχρέωσαν τον ΟΣΕ, 80% του χρέους του είναι τα δάνεια για να φτιάξει σιδηροδρομικό δίκτυο. Και τώρα τεράστια συμφέροντα εμφανίζονται ως επίδοξοι μνηστήρες. Όμως η ιδιωτικοποίηση εφαρμόστηκε κι απέτυχε ήδη στη Βρετανία, όπου και τα εισιτήρια αυξήθηκαν και είναι μια Οδύσσεια να πας από τη μια περιοχή στην άλλη, καθώς πρέπει να κόψεις διαφορετικά εισιτήρια από τις εκατοντάδες ιδιωτικές εταιρείες που ελέγχουν κομμάτι της διαδρομής. Έτσι, έφτασαν στη Βρετανία να προσπαθούν να ξανακρατικοποιήσουν το τρένο, για να έχουν τρένο!
Ας μάθουμε από τα λάθη των άλλων. Να περιοριστούν οι σπατάλες ναι, να κοπούν δρομολόγια του τρένου όχι! Να παραμείνει δημόσιος ο ΟΣΕ. Να στηριχτεί και να πυκνώσει το δίκτυό του, ως εναλλακτική λύση απέναντι στο ΙΧ, όπως προτείνει κι ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος στο Ευρωκοινοβούλιο.
Φ.Π.

Δεν υπάρχουν σχόλια: