Παύλος Δασκαλάκης, Εκπαιδευτικός,
Υπεύθυνος λειτουργίας του ΚΠΕ Ιεράπετρας
Η Π.Ε. είναι αγωγή βιωματική, ενεργητική, εργαστηριακή που ενώνει τη θεωρία με την πράξη, τη γνώση με την κοινωνία, τη φύση με το σχολείο.
Είναι αγωγή υψηλής προτεραιότητας και σημαντικό μέσο για την αντιμετώπιση των
συσσωρευμένων προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η ανθρώπινη δραστηριότητα στον πλανήτη.
Η μεθοδολογία της Π.Ε. αποτελεί ό,τι πιο καινοτόμο υπάρχει στην εκπαίδευση.
Ò Η Π.Ε. προσεγγίζει τα θέματα διεπιστημονικά, βιωματικά, διαθεματικά, ανοίγοντας το σχολείο στην κοινωνία προωθώντας την ομαδοσυνεργατική μάθηση, καλλιεργώντας το δημοκρατικό διάλογο και την κριτική σκέψη και προτείνοντας λύσεις.
Ò Οι μαθητές έχουν ενεργητικό ρόλο και η εκπαιδευτική διαδικασία λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις ανάγκες, τους προβληματισμούς και τα ενδιαφέροντά τους.
Ò Για να αντιληφθούμε τι απασχολεί, τι φοβίζει, τι ενδιαφέρει τα παιδιά, είναι απαραίτητο, σαν παιδαγωγοί, να επικοινωνούμε μαζί τους, αντιμετωπίζοντάς τα ως ισότιμους πολίτες. Να δίνουμε τη δυνατότητα να προτείνουν και να λαμβάνουμε υπόψη μας τις προτάσεις τους.
Ò Να υλοποιούμε μαζί τους αυτά που έχουμε συναποφασίσει, να διεγείρουμε την επιθυμία τους να γνωρίσουν τον κόσμο που τα περιβάλλει, να οξύνουμε τις αισθήσεις τους, να εμφυσήσουμε αξίες, έτσι που η νέα γενιά να πατά ελαφρά στη γη, αφήνοντας ελαφρύ «το οικολογικό της ίχνος».
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΙ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΟΥ ΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΚΡΙΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ.
Ò Παράλληλα στόχος μας είναι η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ) να διαχυθεί στο κοινωνικό σύνολο και σε όλες τις ηλικίες, για να πετύχουμε συνολική ανατροπή νοοτροπιών που θεωρούν το φυσικό πλούτο ανεξάντλητο και προτάσσουν τις αξίες της κατανάλωσης και του κέρδους από εκείνες της οικολογικής ισορροπίας, της ποιότητας ζωής και της αειφόρου ανάπτυξης.
Ò Με τα προγράμματα Π.Ε. στα σχολεία, με το θεσμό των Υπευθύνων Π.Ε. των νομών και με τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, γίνεται προσπάθεια για τη δημιουργία περιβαλλοντικά ευαίσθητων και υπεύθυνων πολιτών, ανηλίκων και ενηλίκων.
Ò Με την Π.Ε ασχολούνται, εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης καλά καταρτισμένοι στην Αγωγή γενικά και στην Περιβαλλοντική Αγωγή ειδικότερα .
Ò Το ΥΠΕΠΘ, σε συνεργασία με το ΕΙΝ και τους Δήμους, διαθέτουν 54 Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης τα περισσότερα διαθέτουν ικανοποιητικές υποδομές και υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικό - επιστημονικό προσωπικό.
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΠΕ ΑΝΩΓΕΙΩΝ
Ò 1. Μητάτο: το σπίτι του βοσκού, τα παλιά μονοπάτια, τα πετρώματα του Ψηλορείτη, τυροκόμηση κλπ.
Ò 2. Το ταξίδι στο Θαυμαστό σπίτι της φύσης.
Ò 3. Οι δρόμοι του νερού, με επικέντρωση στα σπήλαια της περιοχής.
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΠΕ ΑΡΧΑΝΩΝ
Ò 1. Γιατί εξαφανίζονται τα αρπακτικά πουλιά (τίτλος του προγράμματος για μικρές ηλικίες). Βιοσυσώρευση και οι επιπτώσεις της στη βιοποικιλότητα (τίτλος για μεγαλύτερες ηλικίες).
Ò 2. Ρύπανση και βιοποικιλότητα.
Ò 3. Αμπέλι και κρασί.
Ò 4. Τουρισμός και περιβάλλον.
Ò 5. Ενέργεια.
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΠΕ ΒΑΜΟΥ
Ò Περπατώ εις το δάσος.
Ò 2. Ελιά και λάδι στην Κρήτη.
Ò 3. Παντού υπάρχει ένας μύθος… στην Κρήτη χιλιάδες.
Ò 4. Ο οικοτουρισμός στην περιοχή μας.
Ò 5. Η ενέργεια στο περιβάλλον του παιδιού.
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΠΕ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
Ò 1. Το παραμύθι κρύφτηκε στον κήπο μας.
Ò 2. Στο Πασχαλίγο Ρομπέν για λίγο.
Ò 3. Νοφαλιάς: Ταξίδι στη φύση και στην
παράδοση.
Ò 4. Αλυκές Ελούντας.
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΠΕ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
Ò 1. Σταλαγματιά, σταλαγματιά….
αδειάζει η στάμνα η πλατειά.
Ò 2. Το δάσος να προσέχουμε,
σαν κόρη οφθαλμών μας γιατί ‘ναι κληροδότημα,
παιδιών και εγγονών μας.
Ò 3. Ήλιε, το φως σου δώσε μας,
κι’ αέρα, την πνοή σου, νερό, δροσιά και δύναμη
και Γη, τη θαλπωρή σου.
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ
ü Υποδοχή μαθητών και εκπ/κών .
ü Θεωρητικό μέρος εντός του κέντρου.
ü Εργασίες των ομάδων εντός του Κ.Π.Ε και εργαστήρια
ü Εργασίες στο πεδίο. Δραστηριότητες ομάδων.
ü Οικολογικές ξεναγήσεις και Περ/κό παιχνίδι.
ü Παρουσιάσεις των εργασιών των ομάδων.
ü Αξιολόγηση προγραμμάτων.
ü Γιορτή λήξης
1. ΣΤΑΛΑΓΜΑΤΙΑ - ΣΤΑΛΑΓΜΑΤΙΑ ΑΔΕΙΑΖΕΙ Η ΣΤΑΜΝΑ Η ΠΛΑΤΙΑ
Ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στο μεγαλύτερο πρόβλημα της Ανατολικής Κρήτης, στην λειψυδρία και τα έντονα φαινόμενα της ερημοποίησης. Στον υδροβιότοπο της τεχνητής λίμνης των Μπραμιανών Ιεράπετρας, μελετούνται οι φυτικοί και ζωικοί οργανισμοί, τα παρυδάτια πουλιά, οι ανθρώπινες παρεμβάσεις και η διαχείριση του νερού. Αίτια και λύσεις του προβλήματος της λειψυδρίας. Εκπαιδευτικά παιχνίδια, παιχνίδια ρόλων, εργασία στο πεδίο με φύλλα εργασίας, έλεγχος της ποιότητας του νερού.
Διάρκεια: Μονοήμερο, Διήμερο
Ο ΝΕΡΟΥΛΙΝΟΣ, ΤΟ ΞΩΤΙΚΟ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ
Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΛΙΜΝΗ ΤΩΝ ΜΠΡΑΜΙΑΝΩΝ
ΝΕΡΟΣΥΖΗΤΟΥΜΕ: Νερό, φτάνει για όλους;
Ò Είναι γεγονός πως η οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας βασίζεται στη γεωργία και ιδιαίτερα στις θερμοκηπιακές καλλιέργειες. Η περαιτέρω αύξηση της ανάπτυξης επιβάλλει και αύξηση των στρεμμάτων καλλιέργειας. Από την άλλη μεριά το νερό που απαιτείται για το πότισμα των εκτάσεων αυτών είναι περιορισμένο και δεν προβλέπεται αύξηση του εισερχόμενου νερού. Αντίθετα οι επιστήμονες μας προειδοποιούν για μείωση των βροχοπτώσεων στο μέλλον.
Είστε Δημοτικοί Σύμβουλοι,
Αγρότες και Πολίτες.
Έχετε είκοσι λεπτά χρόνο για να παρουσιάσετε τα προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζετε λόγω της μείωσης του νερού.
2. ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΟ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ
ΣΑΝ ΚΟΡΗ ΟΦΘΑΛΜΩΝ ΜΑΣ
ΓΙΑΤΙ ‘ΝΑΙ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑ
ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΓΓΟΝΩΝ ΜΑΣ
• Στο δάσος, κοντά στο διατηρητέο χωριό Ανατολή μελετιέται η χλωρίδα και η πανίδα, τα οφέλη του δάσους και η σχέση φύσης και ανθρώπου. Ακόμα οι παραδοσιακοί οικισμοί σε σχέση με το φυσικό τους περιβάλλον. Παραδοσιακές πρακτικές διαχείρισης φυσικών πόρων και σύγχρονα προβλήματα. Κίνδυνοι που απειλούν το δάσος, εκπαιδευτικά παιχνίδια, παιχνίδια ρόλων, εργασία στο πεδίο με φύλλα εργασίας.
Διάρκεια: Μονοήμερο, Διήμερο
· ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
· Ο ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ
· ΟΙ ΑΜΑΔΡΥΑΔΕΣ, ΟΙ ΝΥΜΦΕΣ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ
· ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
-Εργασία σε ομάδες
-Παρουσίαση εργασιών ομάδων
3. ΗΛΙΕ, ΤΟ ΦΩΣ ΣΟΥ ΔΩΣΕ ΜΑΣ.
ΚΙ ΑΕΡΑ ΤΗΝ ΠΝΟΗ ΣΟΥ
ΝΕΡΟ, ΔΡΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ
ΚΑΙ ΓΗ, ΤΗ ΘΛΛΠΩΡΗ ΣΟΥ
• Ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Γίνονται αντιληπτοί οι λόγοι που μας οδηγούν σε κλιματικές αλλαγές. Μελετούνται τρόποι εξοικονόμησης ενέργειας ώστε να περιοριστεί η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, και αναδεικνύεται η μετακίνηση με ποδήλατο ένα μοντέλο συμπεριφοράς υπέρ του περιβάλλοντος.
Διάρκεια: Μονοήμερο, Διήμερο
-Εργαστηριακές ασκήσεις
-Εργασία σε ομάδες
· ΒΙΩΣΙΜΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
-Στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής
-Ποδηλατώντας γνωρίζουμε την πόλη
· ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Επίσης, φέτος έγιναν στο ΚΠΕ Ιεράπετρας:
· ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
· ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΚΠΕ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ ΠΑΥΛΟΣ, ΜΗΧ/ΓΟΣ- ΔΑΣΚΑΛΟΣ
ΙΩΑΝΝΟΥ ΝΤΟΡΙΣ, ΔΑΣΚΑΛΑ- ΒΙΟΛΟΓΟΣ
ΜΥΛΩΝΑΚΗΣ ΣΤΡΑΤΟΣ, ΔΑΣΚΑΛΟΣ
ΒΟΥΜΒΟΥΛΑΚΗΣ ΧΑΡΗΣ, ΜΗΧ/ΓΟΣ ΝΑΥΠΗΓΟΣ
ΖΟΥΡΜΠΑΚΗ ΜΑΓΔΑ, ΔΑΣΚΑΛΑ
Όποτε βρεθείτε στην περιοχή μας, ελάτε να σας ξεναγήσουμε και να σας φιλοξενήσουμε
http://kpe-ierap.las.sch.gr/
Υπεύθυνος λειτουργίας του ΚΠΕ Ιεράπετρας
Η Π.Ε. είναι αγωγή βιωματική, ενεργητική, εργαστηριακή που ενώνει τη θεωρία με την πράξη, τη γνώση με την κοινωνία, τη φύση με το σχολείο.
Είναι αγωγή υψηλής προτεραιότητας και σημαντικό μέσο για την αντιμετώπιση των
συσσωρευμένων προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η ανθρώπινη δραστηριότητα στον πλανήτη.
Η μεθοδολογία της Π.Ε. αποτελεί ό,τι πιο καινοτόμο υπάρχει στην εκπαίδευση.
Ò Η Π.Ε. προσεγγίζει τα θέματα διεπιστημονικά, βιωματικά, διαθεματικά, ανοίγοντας το σχολείο στην κοινωνία προωθώντας την ομαδοσυνεργατική μάθηση, καλλιεργώντας το δημοκρατικό διάλογο και την κριτική σκέψη και προτείνοντας λύσεις.
Ò Οι μαθητές έχουν ενεργητικό ρόλο και η εκπαιδευτική διαδικασία λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις ανάγκες, τους προβληματισμούς και τα ενδιαφέροντά τους.
Ò Για να αντιληφθούμε τι απασχολεί, τι φοβίζει, τι ενδιαφέρει τα παιδιά, είναι απαραίτητο, σαν παιδαγωγοί, να επικοινωνούμε μαζί τους, αντιμετωπίζοντάς τα ως ισότιμους πολίτες. Να δίνουμε τη δυνατότητα να προτείνουν και να λαμβάνουμε υπόψη μας τις προτάσεις τους.
Ò Να υλοποιούμε μαζί τους αυτά που έχουμε συναποφασίσει, να διεγείρουμε την επιθυμία τους να γνωρίσουν τον κόσμο που τα περιβάλλει, να οξύνουμε τις αισθήσεις τους, να εμφυσήσουμε αξίες, έτσι που η νέα γενιά να πατά ελαφρά στη γη, αφήνοντας ελαφρύ «το οικολογικό της ίχνος».
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΙ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΟΥ ΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΚΡΙΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ.
Ò Παράλληλα στόχος μας είναι η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ) να διαχυθεί στο κοινωνικό σύνολο και σε όλες τις ηλικίες, για να πετύχουμε συνολική ανατροπή νοοτροπιών που θεωρούν το φυσικό πλούτο ανεξάντλητο και προτάσσουν τις αξίες της κατανάλωσης και του κέρδους από εκείνες της οικολογικής ισορροπίας, της ποιότητας ζωής και της αειφόρου ανάπτυξης.
Ò Με τα προγράμματα Π.Ε. στα σχολεία, με το θεσμό των Υπευθύνων Π.Ε. των νομών και με τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, γίνεται προσπάθεια για τη δημιουργία περιβαλλοντικά ευαίσθητων και υπεύθυνων πολιτών, ανηλίκων και ενηλίκων.
Ò Με την Π.Ε ασχολούνται, εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης καλά καταρτισμένοι στην Αγωγή γενικά και στην Περιβαλλοντική Αγωγή ειδικότερα .
Ò Το ΥΠΕΠΘ, σε συνεργασία με το ΕΙΝ και τους Δήμους, διαθέτουν 54 Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης τα περισσότερα διαθέτουν ικανοποιητικές υποδομές και υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικό - επιστημονικό προσωπικό.
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΠΕ ΑΝΩΓΕΙΩΝ
Ò 1. Μητάτο: το σπίτι του βοσκού, τα παλιά μονοπάτια, τα πετρώματα του Ψηλορείτη, τυροκόμηση κλπ.
Ò 2. Το ταξίδι στο Θαυμαστό σπίτι της φύσης.
Ò 3. Οι δρόμοι του νερού, με επικέντρωση στα σπήλαια της περιοχής.
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΠΕ ΑΡΧΑΝΩΝ
Ò 1. Γιατί εξαφανίζονται τα αρπακτικά πουλιά (τίτλος του προγράμματος για μικρές ηλικίες). Βιοσυσώρευση και οι επιπτώσεις της στη βιοποικιλότητα (τίτλος για μεγαλύτερες ηλικίες).
Ò 2. Ρύπανση και βιοποικιλότητα.
Ò 3. Αμπέλι και κρασί.
Ò 4. Τουρισμός και περιβάλλον.
Ò 5. Ενέργεια.
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΠΕ ΒΑΜΟΥ
Ò Περπατώ εις το δάσος.
Ò 2. Ελιά και λάδι στην Κρήτη.
Ò 3. Παντού υπάρχει ένας μύθος… στην Κρήτη χιλιάδες.
Ò 4. Ο οικοτουρισμός στην περιοχή μας.
Ò 5. Η ενέργεια στο περιβάλλον του παιδιού.
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΠΕ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
Ò 1. Το παραμύθι κρύφτηκε στον κήπο μας.
Ò 2. Στο Πασχαλίγο Ρομπέν για λίγο.
Ò 3. Νοφαλιάς: Ταξίδι στη φύση και στην
παράδοση.
Ò 4. Αλυκές Ελούντας.
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΠΕ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
Ò 1. Σταλαγματιά, σταλαγματιά….
αδειάζει η στάμνα η πλατειά.
Ò 2. Το δάσος να προσέχουμε,
σαν κόρη οφθαλμών μας γιατί ‘ναι κληροδότημα,
παιδιών και εγγονών μας.
Ò 3. Ήλιε, το φως σου δώσε μας,
κι’ αέρα, την πνοή σου, νερό, δροσιά και δύναμη
και Γη, τη θαλπωρή σου.
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ
ü Υποδοχή μαθητών και εκπ/κών .
ü Θεωρητικό μέρος εντός του κέντρου.
ü Εργασίες των ομάδων εντός του Κ.Π.Ε και εργαστήρια
ü Εργασίες στο πεδίο. Δραστηριότητες ομάδων.
ü Οικολογικές ξεναγήσεις και Περ/κό παιχνίδι.
ü Παρουσιάσεις των εργασιών των ομάδων.
ü Αξιολόγηση προγραμμάτων.
ü Γιορτή λήξης
1. ΣΤΑΛΑΓΜΑΤΙΑ - ΣΤΑΛΑΓΜΑΤΙΑ ΑΔΕΙΑΖΕΙ Η ΣΤΑΜΝΑ Η ΠΛΑΤΙΑ
Ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στο μεγαλύτερο πρόβλημα της Ανατολικής Κρήτης, στην λειψυδρία και τα έντονα φαινόμενα της ερημοποίησης. Στον υδροβιότοπο της τεχνητής λίμνης των Μπραμιανών Ιεράπετρας, μελετούνται οι φυτικοί και ζωικοί οργανισμοί, τα παρυδάτια πουλιά, οι ανθρώπινες παρεμβάσεις και η διαχείριση του νερού. Αίτια και λύσεις του προβλήματος της λειψυδρίας. Εκπαιδευτικά παιχνίδια, παιχνίδια ρόλων, εργασία στο πεδίο με φύλλα εργασίας, έλεγχος της ποιότητας του νερού.
Διάρκεια: Μονοήμερο, Διήμερο
Ο ΝΕΡΟΥΛΙΝΟΣ, ΤΟ ΞΩΤΙΚΟ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ
Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΛΙΜΝΗ ΤΩΝ ΜΠΡΑΜΙΑΝΩΝ
ΝΕΡΟΣΥΖΗΤΟΥΜΕ: Νερό, φτάνει για όλους;
Ò Είναι γεγονός πως η οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας βασίζεται στη γεωργία και ιδιαίτερα στις θερμοκηπιακές καλλιέργειες. Η περαιτέρω αύξηση της ανάπτυξης επιβάλλει και αύξηση των στρεμμάτων καλλιέργειας. Από την άλλη μεριά το νερό που απαιτείται για το πότισμα των εκτάσεων αυτών είναι περιορισμένο και δεν προβλέπεται αύξηση του εισερχόμενου νερού. Αντίθετα οι επιστήμονες μας προειδοποιούν για μείωση των βροχοπτώσεων στο μέλλον.
Είστε Δημοτικοί Σύμβουλοι,
Αγρότες και Πολίτες.
Έχετε είκοσι λεπτά χρόνο για να παρουσιάσετε τα προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζετε λόγω της μείωσης του νερού.
2. ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΟ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ
ΣΑΝ ΚΟΡΗ ΟΦΘΑΛΜΩΝ ΜΑΣ
ΓΙΑΤΙ ‘ΝΑΙ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑ
ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΓΓΟΝΩΝ ΜΑΣ
• Στο δάσος, κοντά στο διατηρητέο χωριό Ανατολή μελετιέται η χλωρίδα και η πανίδα, τα οφέλη του δάσους και η σχέση φύσης και ανθρώπου. Ακόμα οι παραδοσιακοί οικισμοί σε σχέση με το φυσικό τους περιβάλλον. Παραδοσιακές πρακτικές διαχείρισης φυσικών πόρων και σύγχρονα προβλήματα. Κίνδυνοι που απειλούν το δάσος, εκπαιδευτικά παιχνίδια, παιχνίδια ρόλων, εργασία στο πεδίο με φύλλα εργασίας.
Διάρκεια: Μονοήμερο, Διήμερο
· ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
· Ο ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ
· ΟΙ ΑΜΑΔΡΥΑΔΕΣ, ΟΙ ΝΥΜΦΕΣ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ
· ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
-Εργασία σε ομάδες
-Παρουσίαση εργασιών ομάδων
3. ΗΛΙΕ, ΤΟ ΦΩΣ ΣΟΥ ΔΩΣΕ ΜΑΣ.
ΚΙ ΑΕΡΑ ΤΗΝ ΠΝΟΗ ΣΟΥ
ΝΕΡΟ, ΔΡΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ
ΚΑΙ ΓΗ, ΤΗ ΘΛΛΠΩΡΗ ΣΟΥ
• Ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Γίνονται αντιληπτοί οι λόγοι που μας οδηγούν σε κλιματικές αλλαγές. Μελετούνται τρόποι εξοικονόμησης ενέργειας ώστε να περιοριστεί η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, και αναδεικνύεται η μετακίνηση με ποδήλατο ένα μοντέλο συμπεριφοράς υπέρ του περιβάλλοντος.
Διάρκεια: Μονοήμερο, Διήμερο
-Εργαστηριακές ασκήσεις
-Εργασία σε ομάδες
· ΒΙΩΣΙΜΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
-Στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής
-Ποδηλατώντας γνωρίζουμε την πόλη
· ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Επίσης, φέτος έγιναν στο ΚΠΕ Ιεράπετρας:
· ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
· ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΑ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΚΠΕ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ ΠΑΥΛΟΣ, ΜΗΧ/ΓΟΣ- ΔΑΣΚΑΛΟΣ
ΙΩΑΝΝΟΥ ΝΤΟΡΙΣ, ΔΑΣΚΑΛΑ- ΒΙΟΛΟΓΟΣ
ΜΥΛΩΝΑΚΗΣ ΣΤΡΑΤΟΣ, ΔΑΣΚΑΛΟΣ
ΒΟΥΜΒΟΥΛΑΚΗΣ ΧΑΡΗΣ, ΜΗΧ/ΓΟΣ ΝΑΥΠΗΓΟΣ
ΖΟΥΡΜΠΑΚΗ ΜΑΓΔΑ, ΔΑΣΚΑΛΑ
Όποτε βρεθείτε στην περιοχή μας, ελάτε να σας ξεναγήσουμε και να σας φιλοξενήσουμε
http://kpe-ierap.las.sch.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου